
Studia
CONTENT CREATOR I STYLISTA
Zamierzasz zostać stylistą, personal shopperem lub producentem sesji zdjęciowych? Interesujesz się modą, najnowszymi trendami i tym wszystkim, co określamy mianem stylu. Chcesz poznać warsztat pracy stylisty, sprawdzić, jak pracuje się z modelką, fotografem, realizować sesje zdjęciowe i pokazy mody oraz nadzorować całą postprodukcję? Te studia są dla Ciebie.
POZIOM:
FORMA:
CZAS:
JĘZYK:
KIERUNEK:
EDYCJA:
START:
STUDIA I STOPNIA – WYKSZTAŁCENIE WYŻSZE
STUDIA STACJONARNE I NIESTACJONARNE
3,5 ROKU – 7 SEMESTRÓW
POLSKI
WZORNICTWO
2025/26
10.2025 r.
STUDIUJ DZIENNIE – CZAS NA PRZYSWOJENIE WIEDZY!
STUDIUJ ZAOCZNIE – STUDIUJ I PRACUJ!
Bycie glamour to coś więcej niż to, co na siebie zakładasz. To wpływ, jaki wywierasz tym na innych.
– Tom Ford –
Program
Program studiów Content Creator i Stylista oferuje innowacyjne podejście do stylizacji mody i kreatywnej produkcji contentu odnoszącego się do współczesnej praktyki obrazu mody. To multidyscyplinarny program zapewniający pełną edukację na poziomie studiów licencjackich studentom, którzy chcą w przyszłości kreować wizerunek osób o firm, pracować w roli personal shoppera, doradcy wizerunku, stylisty influencerów i gwiazd czy producenta kreatywnego.
Studia pozwolą Ci zdobyć niezbędną wiedzę oraz praktyczne umiejętności do wykonywania pracy związanej ze stylizacją i produkcją kreatywną jako dziedzinami artystycznymi osadzonymi głęboko w języku komunikacji mody, których nadrzędnym celem jest wypracowanie wizualnej narracji osoby lub marki i jej stylu, które ostatecznie ukształtują jej wizerunek w oczach odbiorców.
W trakcie pierwszych lat studiów zostaniesz wprowadzony w świat stylizacji i kreacji obrazu mody, patrząc na style zdefiniowane w przeszłości, obecne interpretacje stylizacyjne oraz nowe trendy wizerunkowe. Nauczysz się podstaw komunikacji, projektowania marki, historii, kultury i rynku mody, fotografii. Poznasz najnowsze trendy w stylizacji, zasady pracy z atrybutami sylwetki i twarzy oraz sposobami wzmacniania i korygowania określonych cech fizycznych czy doboru fryzur i makijażu. Zaznajomisz się także z narzędziami branżowymi, których najlepsi styliści używają do przygotowania stylizacji na potrzeby sesji zdjęciowych, reklam, pokazów mody oraz produkcji filmowych. Dowiesz się jak prowadzić kreatywne poszukiwania stylu, jak tworzyć profesjonalne, cyfrowe moodboardy (tablice tendencji) na potrzeby stylizacji i budowania odpowiedniej narracji przy produkcji sesji oraz zdobędziesz szereg umiejętności kreacji, retuszu i postprodukcji obrazu. Obszary te zostaną poszerzone także o wiedzę z zakresu rozumienia i budowania wizerunku marki mody i osobistej, właściwej interpretacji DNA oraz o tajniki współczesnych technologii i platform cyfrowych wykorzystywanych w tej dyscyplinie mody.
Mentor

Z wykształcenia politolog. Marketing polityczny bez żalu porzuciła dla mody, z którą związała życie zawodowe. Specjalista marketingu i PR branży modowej, projektant, stylista, producent sesji zdjęciowych. W portfelu marek dla których pracowała znajdują się między innymi: Deni Cler, Vistula, Wólczanka, W.Kruk, Galeria Centrum, MJ Monika Jaruzelska. Odpowiadała za realizację strategii marketingowej i PR powyższych marek, współpracowała z redakcjami, showroomami i stylistami, wprowadzała produkty na rynek, a także projektowała damską kolekcję marki Próchnik. Dziś stylizuje i produkuje sesje zdjęciowe i pokazy mody. Fotograf z pasji i zamiłowania, specjalizuje się w zdjęciach reportażowych i backstage.
Ścieżki kariery
- Stylista influencerów i gwiazd
- Personal shopper i doradca wizerunku
- Producent kreatywny
- Fashion Trend Researcher
- Krytyk mody
- Dyrektor artystyczny
- Manager / Właściciel marki modowej
- Trend forecaster
- Kostiumograf
- Fashion Photo Editor
Moduły programu
- Kluczowe style i obrazy mody
- Interpretacje stylizacyjne łączące historię i współczesne kody języka mody
- Stylizacja kolekcji i jej wpływ na wizerunek i styl marki
- Stylizacja osobista
- Stylizacja sceniczna i reklamowa
- Tablice tendencji ilustrujące kreatywne myślenie
- Narzędzia badawcze trendów mody
- Planowanie i narracja sesji zdjęciowych i pokazów mody
- Analiza trendów i dyrekcja artystyczna
- Produkcja sesji zdjęciowych
- Choreografia
- Fotografia produktowa, wizerunkowa i multimedia
- Produkcja i postprodukcja materiałów wizualnych
- Komunikacja marki i content strategy
- Content marketing dla e-commerce
- Grafika oraz projektowanie identyfikacji wizualnej
Forma studiów
Zajęcia w cyklu dziennym realizowane są od poniedziałku do piątku, co daje więcej czasu na przyswojenie wiedzy i zdobycie praktycznych umiejętności. Studia te dedykowane są osobom, które chcą skupić się w szczególności na poszerzeniu specjalistycznej wiedzę i zdobyciu kompetencji w środowisku Uczelni i pod okiem nauczycieli akademickich.
Zajęcia w cyklu weekendowym odbywają się dwa razy w miesiącu, maksymalnie dziesięć spotkań w semestrze. Studia te dedykowane są osobom, które chcą jednocześnie studiować (poszerzać specjalistyczną wiedzę) oraz pracować (zdobywać kompetencje i doświadczenia zawodowe).
W trakcie studiów studenci mają także możliwość uczestnictwa w branżowych wykładach gościnnych, mają dostęp do zasobów biblioteki VIAMODA dedykowanej branżom kreatywnym, w tym oczywiście modzie, mogą korzystać z unikalnych materiałów i skryptów opracowywanych przez wykładowców.
Stypendia
Studenci VIAMODA Szkoły Wyższej w Warszawie mają wiele możliwości skorzystania z pomocy materialnej ze środków pochodzących z budżetu Państwa. Co roku stypendia przyznawane są studentom uzyskującym wyróżniające wyniki w nauce, studentom będącym w trudnej sytuacji materialnej oraz studentom niepełnosprawnym.