Studia
PROJEKTOWANIE KOMUNIKACJI MARKI, FOTOGRAFIA I STYLIZACJA
Zamierzasz zostać stylistą, personal shopperem lub producentem sesji zdjęciowych? Interesujesz się modą, najnowszymi trendami i tym wszystkim, co określamy mianem stylu. Chcesz poznać warsztat pracy stylisty, sprawdzić, jak pracuje się z modelką, fotografem, realizować sesje zdjęciowe i pokazy mody oraz nadzorować całą postprodukcję? Te studia są dla Ciebie.
POZIOM:
FORMA:
CZAS:
JĘZYK:
KIERUNEK:
EDYCJA:
START:
STUDIA I STOPNIA – WYKSZTAŁCENIE WYŻSZE
STUDIA NIESTACJONARNE
3,5 ROKU – 7 SEMESTRÓW
POLSKI
WZORNICTWO
2024/25
10.2024 r.
STUDIUJ, PRACUJ!
Bycie glamour to coś więcej niż to, co na siebie zakładasz. To wpływ, jaki wywierasz tym na innych.
– Tom Ford –
Program
Program studiów Projektowanie Komunikacji Marki, Fotografia i Stylizacja oferuje innowacyjne podejście do stylizacji mody i kreatywnej produkcji sesji zdjęciowych, pokazów mody oraz postprodukcji multimedialnej odnoszącej się do współczesnej praktyki obrazu mody. To multidyscyplinarny program zapewniający pełną edukację na poziomie studiów licencjackich studentom, którzy chcą w przyszłości pracować na medialnym rynku mody jako styliści i producenci kreatywni.
Studia pozwolą Ci zdobyć niezbędną wiedzę oraz praktyczne umiejętności do wykonywania pracy związanej ze stylizacją i produkcją kreatywną jako dziedzinami artystycznymi osadzonymi głęboko w języku komunikacji mody, których nadrzędnym celem jest wypracowanie wizualnej narracji marki i jej stylu, które ostatecznie ukształtują jej wizerunek w oczach klientów i wzmocnią sprzedaż.
W trakcie pierwszych lat studiów zostaniesz wprowadzony w świat stylizacji i kreacji obrazu mody, patrząc na style zdefiniowane w przeszłości, obecne interpretacje stylizacyjne oraz nowe trendy wizerunkowe. Nauczysz się podstaw komunikacji, projektowania marki, historii, kultury i rynku mody, fotografii. Poznasz najnowsze trendy w stylizacji, zasady pracy z atrybutami sylwetki i twarzy oraz sposobami wzmacniania i korygowania określonych cech fizycznych czy doboru fryzur i makijażu. Zaznajomisz się także z narzędziami branżowymi, których najlepsi styliści używają w pracy nad edytorialami, publikacjami w mediach, przy sesjach zdjęciowych i stylizacjach pokazów mody. Dowiesz się jak prowadzić kreatywne poszukiwania stylu, jak tworzyć profesjonalne, cyfrowe moodboardy (tablice tendencji) na potrzeby stylizacji i budowania odpowiedniej narracji przy produkcji sesji oraz zdobędziesz szereg umiejętności retuszu i postprodukcji obrazu. Obszary te zostaną poszerzone także o wiedzę z zakresu rozumienia i budowania wizerunku marki mody i osobistej, właściwej interpretacji DNA oraz o tajniki współczesnych technologii i platform cyfrowych wykorzystywanych w tej dyscyplinie mody.
Mentor
Z wykształcenia politolog. Marketing polityczny bez żalu porzuciła dla mody, z którą związała życie zawodowe. Specjalista marketingu i PR branży modowej, projektant, stylista, producent sesji zdjęciowych. W portfelu marek dla których pracowała znajdują się między innymi: Deni Cler, Vistula, Wólczanka, W.Kruk, Galeria Centrum, MJ Monika Jaruzelska. Odpowiadała za realizację strategii marketingowej i PR powyższych marek, współpracowała z redakcjami, showroomami i stylistami, wprowadzała produkty na rynek, a także projektowała damską kolekcję marki Próchnik. Dziś stylizuje i produkuje sesje zdjęciowe i pokazy mody. Fotograf z pasji i zamiłowania, specjalizuje się w zdjęciach reportażowych i backstage.
Ścieżki kariery
- Stylista
- Producent kreatywny
- Fashion Photo Editor
- Fashion Trend Researcher
- Krytyk mody
- Dyrektor artystyczny
- Manager / Właściciel marki modowej
- Trend forecaster
- Kostiumograf
Moduły programu
- Kluczowe style i obrazy mody
- Interpretacje stylizacyjne łączące historię i współczesne kody języka mody
- Stylizacja kolekcji i jej wpływ na wizerunek i styl marki
- Stylizacja osobista
- Tablice tendencji ilustrujące kreatywne myślenie
- Narzędzia badawcze trendów mody
- Planowanie i narracja sesji zdjęciowych i pokazów mody
- Produkcja sesji zdjęciowych i eventów promocyjnych
- Fotografia produktowa, wizerunkowa i multimedia
- Produkcja i postprodukcja materiałów wizualnych
- Budowanie portfolio
- Komunikacja z otoczeniem medialnym
Forma studiów
Zajęcia w cyklu weekendowym odbywają się dwa razy w miesiącu, maksymalnie dziesięć spotkań w semestrze. Studia te dedykowane są osobom, które chcą jednocześnie studiować (poszerzać specjalistyczną wiedzę) oraz pracować (zdobywać kompetencje i doświadczenia zawodowe).
W trakcie studiów studenci mają także możliwość uczestnictwa w branżowych wykładach gościnnych, mają dostęp do zasobów biblioteki VIAMODA dedykowanej branżom kreatywnym, w tym oczywiście modzie, mogą korzystać z unikalnych materiałów i skryptów opracowywanych przez wykładowców.
Stypendia
Studenci VIAMODA Szkoły Wyższej w Warszawie mają wiele możliwości skorzystania z pomocy materialnej ze środków pochodzących z budżetu Państwa. Co roku stypendia przyznawane są studentom uzyskującym wyróżniające wyniki w nauce, studentom będącym w trudnej sytuacji materialnej oraz studentom niepełnosprawnym.