KONKURS FASHION FUTURE 2024 W OBSZARZE KOMUNIKACJA WIZUALNA I STYLIZACJA

TEMAT

CIRCULAR FUTURE

Przyszłość mody jest w kształcie koła.

Tematem przewodnim konkursu jest koło – figura, która z jednej strony od setek lat inspiruje artystów, z drugiej jest także odpowiedzią na pytanie o przyszłość mody.

Celem tegorocznej edycji konkursu jest zainspirowanie młodych osób do stworzenia komunikacji wizualnej dla wymyślonej przez siebie kolekcji dla marki 4F z wykorzystaniem inspiracji kołem, zarówno jako elementem wizualnym, jak i słowem, ideą, będącą nośnikiem określonych treści.
Najpopularniejsza obecnie koncepcja zrównoważonego rozwoju w modzie opiera się na kole. Idea mody cyrkularnej to przyszłość tej branży. Nie możemy już sobie dłużej pozwolić na rozwój liniowy. Jeśli chcemy chronić naszą planetę musimy zmienić sposób myślenia o projektowaniu, wytwarzaniu i sprzedaży odzieży.
Model cyrkularny zakłada zrównoważone pozyskiwanie materiałów do produkcji odzieży, projektowanie z myślą o trwałości, a także powrót do środowiska naturalnego odzieży i materiałów tekstylnych, w taki sposób, aby nie były one szkodliwym odpadem, a wartościowym surowcem dla przyszłych produktów. Cyrkularność to również jeden z głównych kierunków zmian, jakie czekają branżę odzieżową, co podkreśla partner konkursu, marka 4F (polska marka odzieżowa produkującą odzież sportową).
Motyw koła pojawia się również w samym sporcie. Koła olimpijskie, kształt piłki nożnej, koła w rowerze kolarskim, rolkach, deskorolce, krążek do hokeja, piłeczka tenisowa, obręcz do koszykówki, czy ciężary na siłowni to wszystko kształt koła.
Koło pojawia się w modzie w wielu różnych odsłonach. Może być elementem konstrukcji i tworzyć trójwymiarową formę odzieży lub występować jako element dekoracyjny, część wzoru, detalu lub aplikacji. Pomyśl o fałdach spódnicy Christiana Diora z kompletu New Look, kolekcji Junya Watanabe na sezon wiosna-lato 2015, w której właśnie koło jest dominującym elementem plastycznym decydującym o charakterze kolekcji lub o delikatnych, złożonych fakturach z kolistej metalicznej siatki w kolekcji Iris van Herpen z 2015 roku. Możesz także skoncentrować się na powierzchni projektując wzory i dekoracje. Koło połączyło świat sztuki i luksusowej mody w kolekcji Louis Vuitton stworzonej w tym roku w kolaboracji z kultową artystką Yayoi Kusamą.

Zainspiruj się kołem i opowiedz nam własną historię. Skomponuj mini-kolekcję składającą się z 5 look’ów (stylizacji całych sylwetek damskich lub męskich). Stwórz 5 moodbox’ów uzupełniając swoje looki o wybrane dodatki i akcesoria. Nazwij swoją mini-kolekcję i wybierz dla niej kolory oraz czcionkę. Stwórz moodbard (tablice inspiracji – wizualne przedstawienie koncepcji) oraz krótki opis do swojej mini-kolekcji. Weź pod uwagę wybrane wartości istotne dla mody cyrkularnej.

ETAP I

Skomponuj mini-kolekcję zgodną z tematem konkursu, składającą się z 5 look’ów (stylizacji całych sylwetek damskich). Stwórz 5 moodbox’ów uzupełniając swoje looki o wybrane dodatki i akcesoria. Nazwij swoją mini-kolekcję i wybierz dla niej kolory oraz czcionkę. Stwórz moodbard (tablice inspiracji – wizualne przedstawienie koncepcji) oraz krótki opis do swojej mini-kolekcji. Wypełnij formularz zgłoszeniowy. Gotowe projekty wraz z formularzem włóż do papierowej teczki i prześlij do 16 lutego 2024 na adres VIAMODA, na kopercie dopisz Konkurs Fashion Future 2024.

23 lutego 2024 lista wybranych uczestników.

ETAP II

Przygotowanie projektu finałowego. Jeśli zostałeś wybrany do dalszego udziału w konkursie, weźmiesz udział w konsultacjach projektowych oraz seminarium 4F, które mają na celu pomóc Ci w dalszych pracach nad realizacją całości projektu.

2-3 marca 2024 – odbędą się pierwsze konsultacje projektowe online, spotkasz się z naszymi wykładowcami i wspólnie omówicie przesłane przez Ciebie prace konkursowe.

23-24 marca 2024 – odbędą się drugie konsultacje projektowe online.

31 marca 2024 – nadesłanie graficznego opracowania wybranego look’u.

Na tym etapie konkursu zaczniesz przygotowywać koncepcję sesji wizerunkowej dla swojej mini-kolekcji w dwóch odsłonach: pod kątem strony internetowej oraz pod kątem social mediów np. Instagram. Przygotujesz moodboardy z pomysłami na sesje. 

ETAP III

Etap III to część finałowa konkursu, jesteś już po maturze i masz czas na dopracowanie swojego projektu. Całościowy projekt koncepcji mini-kolekcji i jej koncepcji wizualnej w dwóch wersjach: wersji fizycznej (drukowanej / kolaż) i elektronicznej (przesłanej mailowo) musisz dostarczyć do siedziby uczelni do 29 maja 2024 do godziny 15.00; możesz to zrobić osobiście lub przesłać zapakowany projekt poprzez kuriera lub pocztę. Natomiast 7 czerwca 2024 zapraszamy Cię osobiście do kampusu uczelni, w tym dniu zaprezentujesz swój projekt przed Jury konkursu. 

Zwycięzcę konkursu ogłosimy 20 czerwca 2024.