Studia
DYREKTOR ARTYSTYCZNY, STYLISTA I VISUAL MERCHANDISER
Branża modowa potrzebuje kreatywnej wizji artystycznej, aby budować marki, opowiadać historie i nawiązywać relacje emocjonalne z klientami. To wszystko w połączeniu z odpowiednią stylizacją i ekspozycją produktu wpływa na zachowania konsumenckie i zwiększa chęć dokonania zakupu przez klienta w offline i online.
POZIOM:
FORMA:
CZAS:
JĘZYK:
KIERUNEK:
EDYCJA:
START:
STUDIA PODYPLOMOWE
STUDIA NIESTACJONARNE
1 ROK – 2 SEMESTRY
POLSKI / ANGIELSKI
WZORNICTWO
2022/23
10 / 11.2022 r.
CZAS NA DODATKOWĄ WIEDZĘ?
Cokolwiek możesz zrobić, o czymkolwiek możesz marzyć, po prostu zacznij to robić.
– Johann Wolfgang Goethe –
Program
Program studiów podyplomowych Dyrektor Artystyczny, stylista i visual merchandiser to holistyczne podejście do różnych obszarów kreatywnych w branży mody. Poprzez swój multidyscyplinarny charakter daje możliwość nie tylko pogłębiania wiedzy w obrębie wybranych specjalności, ale także pozwala na odkrycie potencjału każdego z tych obszarów jako potężnego instrumentu wpływającego na wyobraźnię odbiorców. Program zapewnia praktyczne umiejętności w procesie tworzenia wyrafinowanej estetyki marki, jej produktów, stylizacji produktu i jego prezentacji w przestrzeni sklepowej i wirtualnej. Nie ma nic lepszego niż posiadanie odpowiedniego pomysłu na stworzenie innowacyjnego layoutu, projektu wizualnego i czy sesji zdjęciowej.
Program ten oferuje sukcesywne pogłębianie wiedzy począwszy od nauki podstawowych umiejętności we wszystkich dziedzinach w pierwszym semestrze do umiejętności praktycznych w drugim.
Absolwenci studiów podyplomowych Dyrektor artystyczny, stylista i visual merchandiser są gotowi zmierzyć się z międzynarodowymi multimediami, działaniami studiów kreatywnych w branży mody, agencjami komunikacyjnymi typu full-service, a także prowadzeniem kreatywnego studia mody.
Dyrektor artystyczny ściśle współpracuje z zespołem kreatywnym, aby wizja produktu oraz jego komunikacji była spójna na wszystkich płaszczyznach. Dzień dyrektora artystycznego jest pełen spotkań z działem mody, fotografami, stylistami i rekwizytorami. Ta rola wymaga również szeregu aspektów zarządczych, takich jak trzymanie się terminów i budżetów, umiejętność współpracy z grafikami, copywriterami, dziennikarzami, redaktorami, influencerami, specjalistami od reklamy i kupcami mediów.
Mentor
MGR KINGA MILLER
Rektor VIAMODA oraz Managing & Marketing Director LUMA
Absolwentka MBA in Fashion Business Development w ESMOD-Paris, Marketing Management Program – California University w USA, Dziennikarstwa i Nauk Politycznych oraz Socjologii na Uniwersytecie Warszawskim. Zarządzała komunikacją i wizerunkiem marek luksusowych oraz premium działających w branży odzieżowej, wśród których znalazły się m. in.: Deni Cler, Cacharel, Vistula, Wólczanka, Replay, Maurphy&Nye oraz Wolford. W latach 2000-2004 związana z legendarnym Kalendarzem Pirelli w Polsce, a od 2010 roku aktywnie działa na rzecz VIAMODA Szkoły Wyższej. Obecnie Dyrektor Kreatywna marki Esotiq.
Ścieżki kariery
- Dyrektor artystyczny
- Stylista
- Visual Mechandiser
- Konsultant kreatywny w branży mody
- Creative Brand Manager marki modowej
- Manager w agencji kreatywnej full-service
- Kurator
- Krytyk mody
- Producent eventów modowych i wystaw
- Trend watcher
Moduły programu
- Rozwój i kontekst kulturowy współczesnej mody
- Moda, rynek i jego odbiorcy
- Dyrekcja artystyczna z elementami dyrekcji kreatywnej w marce modowej (w tym koordynacja prac nad kolekcją i produktem)
- Kierowanie pracą zespołu kreatywnego
- Koordynacja prac na kolekcją i produktem
- Planowanie i projektowanie kolekcji
- Stylizacja i prezentacja kolekcji
- Stylizacja na potrzeby różnych mediów
- Produkcja sesji zdjęciowych i eventów promocyjnych
- Visual Merchandising – kreatywne projektowanie przestrzeni sprzedażowej
- Trendy w VM
- Budowanie wizualnej tożsamości marki modowej
- Kreatywne portfolio
Forma studiów
Zajęcia w cyklu weekendowym odbywają się dwa razy w miesiącu, maksymalnie osiem spotkań w semestrze. Studia te dedykowane są osobom, które chcą poszerzać swoją wiedzę jednocześnie pracując lub planują zmienić swoją ścieżkę kariery.
W trakcie studiów słuchacze mają także możliwość uczestnictwa w branżowych wykładach gościnnych, mają dostęp do zasobów biblioteki VIAMODA dedykowanej branżom kreatywnym, w tym oczywiście modzie oraz mogą korzystać z unikalnych materiałów i skryptów opracowywanych przez wykładowców.